مراحل ثبت برند لوازم تحرير را بشناسيد : برند به نام يا علامت تجاري گفته مي شود كه به نام شخص حقيقي يا حقوقي ثبت خواهد شد. هر فردي كه قصد تجارت گسترده را داشته باشد؛ اين امكان را دارد كه برند محصولات خود را با نام يا علائم و نشانه هاي مشخصي كه هويت محصول را نشان مي دهند؛ به ثبت برساند. به همين دليل بايد با كليه مراحل قانوني و اداري مربوط به اين كار آشنا باشد.
مراحل ثبت برند لوازم تحرير را بشناسيد
به گزارش اينتزنتي مجله دكوكده : براي اين منظور در اين مقاله مي خواهيم كه شما را با كليه مراحل ثبت برند لوازم تحرير آشنا كنيم. بنابراين تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.
نحوه ثبت برند و مراحل آن چگونه است؟
افرادي كه قصد ثبت برند را دارند؛ بايد در ابتدا اطلاعات جامعي را در اين خصوص به دست آورند. از آنجايي كه امروزه فضاي اينترنت بسيار گسترده و پيچيده شده است؛ بسياري از كارهاي اداري و پردردسر از اين طريق صورت مي گيرد.
براي انجام اين كار مانند قديم نياز مراجعات بي وقفه به اداره ثبت علائم تجاري نيست و بيشتر مراحل اين كار به صورت اينترنتي انجام مي شود. در مرحله آخر به افراد براي حضور در اين اداره ابلاغيه اي ارسال خواهد شد كه جهت دريافت گواهي نامه خود به اين اداره مراجعه كنند. بنابراين در ادامه مراحل ثبت برند لوازم تحرير را به طور دقيق توضيح مي دهيم:
مرحله اول از ثبت برند؛ مشاوره با وكلاي حقوقي
در مرحله اول توصيه ما به شما اين است كه قبل از اقدام به اين كار با مشاوران حقوقي و وكلاي ثبت برند مشورت هاي لازم را داشته باشيد تا اين افراد شما را با روند انجام اين كار و مدارك مورد نياز براي آن آشنا كنند. در اين رابطه بايد بدانيد؛ مشاوراني كه در سايت ثبت فردا فعاليت مي كنند؛ راهنمايي هاي رايگاني را در اختيار شما قرار خواهند داد. اين مشاورين از لحاظ قانوني و حقوقي با كليه مراحل ثبت برند آشنايي كاملي دارند و بهترين گزينه جهت جلوگيري از اتلاف وقت در اين امر هستند.
مرحله دوم؛ انتخاب نام برند و استعلام آن
در اين مرحله از ثبت برند لوازم تحرير، افراد بعد از انتخاب نام يا علامت تجاري خود بايد از سايت ثبت علائم تجاري استعلام لازم را در اين خصوص انجام دهند كه نام برند انتخابي آن ها توسط شخص ديگري به ثبت نرسيده باشد.
در غير اين صورت بايد تا تقاضاي بعدي جهت ثبت 60 روز منتظر بمانند. بنابراين نام برند بايد به صورت خلاقانه انتخاب شود يا در ساخت آن علائم و نشانه هاي مخصوصي به كار رود. در اين صورت امكان رد آن توسط مراجع ذيربط بسيار كم خواهد بود. همچنين اين اسامي نبايد به صورت عام، توصيف كننده، آرم و نشانه هاي آشنا و علائم خارج از عرف كشور باشند.
مرحله سوم؛ درخواست اظهار نامه
بعد از استعلام و اثبات انحصار طرح برند، صاحب آن بايد تقاضاي اظهارنامه جهت ثبت برند بدهد. اين اظهارنامه به صورت آنلاين در سايت مالكيت معنوي وجود دارد و جهت ارائه آن افراد بايد هزينه اي را بپردازند.
در اين اظهارنامه كليه اطلاعات شخصي صاحب برند يا شركت او و نوع فعاليت برند مربوطه قيد مي شود و مدارك لازم جهت انجام اين كار به صورت اسكن شده ضميمه اظهارنامه خواهند شد. اين مدارك در صورتي كه مالك فردي حقيقي باشد؛ شامل كپي شناسنامه و كارت ملي مالك برند، در صورت وجود نام لاتين در برند ارائه كارت بازرگاني، مجوز فعاليت، ارائه تصاوير گرافيكي از طراحي برند در اندازه 10 در 10 سانتي متر و غيره مي شود.
در صورتي كه هيچ گونه مشكلي در مدارك و مشخصات هويتي مالك وجود نداشته باشد؛ كارشناسان شماره اظهارنامه را از طريق سايت در اختيار افراد قرار خواهند داد كه مراحل بعدي ثبت برند لوازم تحرير را انجام دهند.
مرحله چهارم؛ مراجعه به دفاتر اسناد رسمي كشور
بعد از تكميل اظهارنامه و پرداخت هزينه هاي مربوط به ثبت برند برگه اي در اختيار افراد قرار مي گيرد كه شامل اطلاعات شناسايي آن ها و برند لوازم تحرير است. در اين برگه شماره اظهارنامه قيد شده است كه به افراد در تكميل و تاييد اين اطلاعات در دفترخانه مربوطه كمك خواهد كرد.
با مراجعه به اين دفاتر و تاييد اطلاعات اين برگه در سامانه مالكيت معنوي از افراد امضا و گواهي بابت صحت اطلاعات دريافت مي شود. به طوري كه در اين صورت رمز عبور و نام كاربري از سوي كارشناسان قضايي به آن ها تعلق خواهد گرفت. بنابراين از اين طريق افراد نسبت به پيگيري روند ثبت برند لوازم تحرير اقدام مي كنند.
مرحله پنجم؛ تاييد اطلاعات توسط كارشناسان خبره
بعد از دريافت رمز ورود و حساب كاربري، اطلاعات افراد توسط كارشناسان حقوقي بررسي مي شود و در صورت عدم وجود اشكال در مدارك، به آن ها پيامكي در اين خصوص ابلاغ خواهد شد كه جهت تشكيل پرونده به صورت حضوري به اداره ذيربط مراجعه كنند.
همچنين آن ها بايد اصل مدارك خود را جهت شناسايي و كپي برابر اصل به همراه داشته باشند كه تطابق لازم در اين خصوص صورت گيرد.
مرحله ششم؛ انتشار آگهي در روزنامه رسمي
بعد از تاييد اطلاعات و تشكيل پرونده به صورت حضوري بايد نوع برند و ثبت آن به روزنامه كثير الانتشار رسمي كشور ارجاع داده شود. در اين صورت با پرداخت هزينه هاي انتشار آگهي در دو نوبت و در فاصله زماني 30 روزه، اطلاعات افراد در صورت عدم وجود مغايرت با مدارك اصلي آن ها در اين روزنامه ها به چاپ خواهد رسيد.
در اين صورت هزينه روزنامه نوبت دوم بايد پرداخت شود و در اين زمان هزينه ثبت برند نيز از افراد دريافت خواهد شد. بعد از پرداخت هزينه يك هفته زمان نياز است كه آگهي روزنامه به چاپ برسد و براي افراد ارسال شود.
مرحله هفتم؛ دريافت گواهي نامه يا سند ثبت برند
در اين مرحله افراد بايد منتظر ارسال روزنامه نوبت دوم باشند كه آخرين مرحله از ثبت برند لازم تحرير را به طور كامل انجام دهند. در اين صورت با ارائه دو نسخه از روزنامه، يك نسخه از اظهارنامه تاييد شده و 10 تصوير از طراحي برند، سند يا گواهي نامه ثبت برند براي اشخاص صادر خواهد شد و در همان روز افراد سند خود را تحويل مي گيرند.
در نتيجه
در اين مقاله گفته شد كه مراحل ثبت برند لوازم تحرير روند اداري مخصوص به خود را دارد و بايد در اين خصوص ترتيب رعايت شود. زيرا در هر مرحله مدارك مشخصي از افراد درخواست خواهد شد و ممكن است كه در صورت مغايرت اطلاعات افراد با مدارك ارائه شده، ثبت برند با مشكلاتي روبه رو شود.
به همين جهت با تمامي مراحل و نكات مهم جهت ثبت برند براي لوازم تحرير آشنا شديد. همچنين در پايان اگر به اطلاعات و راهنمايي بيشتري در اين زمينه نياز داريد؛ كارشناسان و متخصصان سايت ثبت فردا در ساعات مختلف روز آماده خدمت رساني به شما هستند.