هرآنچه از ثبت برند نوشيدني هاي غير الكلي بايد بدانيد

۱۶ بازديد

هرآنچه از ثبت برند نوشيدني هاي غير الكلي بايد بدانيد : همانطور كه مي دانيد؛ در كشورهاي مسلمان مصرف نوشيدني هاي غيرالكلي رواج بيشتري دارد. همچنين اين دسته از نوشيدني ها سالم تر هستند و تنوع زيادي دارند. يكي از نوشيدني هاي سنتي ايراني به نام دوغ نيز در همين دسته قرار مي گيرد كه طرفداران بسياري دارد. بنابراين در كشور ايران نيز بازار توليد نوشيدني هاي مختلف غيرالكلي داغ است.

هرآنچه از ثبت برند نوشيدني هاي غير الكلي بايد بدانيد

به گزارش اينترنتي مجله دكوكده : در اين رابطه بايد بدانيد زماني كه شركت هاي مختلفي نسبت به توليد يك كالاي خاص اقدام مي كنند؛ رقابت شديدي در بازار آن كالا به وجود خواهدآمد. يكي از مسائلي كه موجب شهرت و افزايش اعتبار كالاهاي مختلف در بازار مي شود؛ برند يا نام تجاري آن است. با توجه به اهميت اين موضوع در ادامه اين نوشته چگونگي ثبت برند براي نوشيدني هاي غير الكلي را توضيح مي دهيم.

همه چيز در رابطه با ثبت برند نوشيدني هاي غير الكلي

جالب است بدانيد كه طبقات برند 45 عدد هستند كه هر يك از آن ها ويژگي ها و قوانين ثبت برند خاصي دارند. زماني كه قصد ثبت برند نوشيدني هاي غير الكلي را داشته باشيد؛ بايد بدانيد كه مواد مورد نظر شما در كدام طبقه دسته بندي قرار مي گيرند.

طبقه اي كه انواع نوشابه، نوشيدني هاي انرژي زا، ورزشي و برخي اسانس هاي غيرالكلي و ميوه اي در آن قرار دارند؛ طبقه 32 است. البته هر يك از نوشيدني هاي اين طبقه نيز يك كد منحصر به فرد دارند كه با عدد 32 آغاز مي شود.

قوانين ثبت برند نوشيدني هاي غير الكلي

ثبت برند براي اين نوع از نوشيدني ها همچون ديگر علائم تجاري قوانين به خصوصي دارد. از جمله آن ها بايد به موارد زير اشاره شود:

  • برند نوشيدني هاي غير الكلي كه قصد ثبت آن را داريد؛ مشابه آن نبايد به ثبت رسيده باشد. اين مسئله يكي از مهم ترين نكاتي كه است كه در ثبت برند نوشيدني هاي غير الكلي بايد به آن توجه كنيد؛
  • مرجعي كه جهت ثبت برند به آن مراجعه مي كنيد؛ اداره مالكيت صنعتي است. بنابراين متقاضيان بايد از طريق اين ارگان مراحل كار را پيگيري كنند؛
  • طبق قوانين تمامي نوشيدني هاي غير الكلي كه در بازار ايران به فروش مي رسند؛ بايد با يك نام مشخص و برچسب مناسب به فروش برسند؛
  • در برچسبي كه روي شيشه نوشيدني قرار دارد؛ بايد مواردي همچون نام تجاري و نشاني دقيق سازنده، شماره ثبت برند يا علامت تجاري را نشان دهد.
  • اگر علامت تجاري به صورت لاتين است؛ جهت ثبت برند و فروش نوشيدني شركت شما بايد كارت بازرگاني داشته باشد.
  • شايد تصور كنيد كه تنها شركت ها قادر به ثبت برند هستند؛ اما بايد بدانيد كه اشخاص حقيقي نيز قادر به ثبت برند خواهندبود و برندي كه به اين صورت به ثبت مي رسد؛ از نظر قانوني و ميزان اعتبار تفاوتي با نوع ديگر ندارد؛
  • هنگام ثبت برند بايد يك لوگو نيز به همراه آن به ثبت برسانيد. اين كار باعث مي شود كه نام تجاري نوشيدني شما در ذهن مشتريان ماندگارتر شود.
  • با توجه به اينكه بسياري از افراد حقيقي يا حقوقي در نام برند از اسامي مشخصي استفاده مي كنند؛ اين امكان وجود دارد كه دو تقاضا مشابه جهت ثبت يك برند خاص به وجود بيايد. در اين صورت بايد تنها يك مورد از اين دو تقاضا پذيرفته شود. با توجه به قوانين موجود، تقاضايي كه زودتر انجام شده است؛ ارجحيت دارد.

مراحل ثبت برند براي نوشيدني هاي غير الكلي

نخستين مرحله در ثبت انواع برند از جمله ثبت برند نوشيدني هاي غير الكلي استعلام است. اين مرحله بسيار حائز اهميت است و بايد به درستي و توسط افراد متخصص انجام شود كه نتايج آن قابل استناد و ارزيابي باشد. در اين مرحله بايد اظهارنامه ثبت برند توسط متقاضي يا موكلين او تكميل شده و در سامانه مالكيت معنوي ثبت نام را انجام دهيد.

بعد از اينكه ثبت نام اوليه صورت گرفت و اطلاعات شخصي فرد در سامانه بارگذاري شد؛ شخصيت حقيقي يا حقوقي كه متقاضي ثبت برند نوشيدني است؛ بايد به دفترخانه اسناد رسمي مراجعه كرده و حساب كاربري خود را تاييد كند. در اين مرحله گواهي امضا نيز ارائه خواهدشد.

زماني كه تمامي مدارك و اظهارنامه ثبت برند ارسال شد؛ سه نفر كارشناس و رياست اداره علائم تجاري نسبت به بررسي مدارك اين پرونده اقدام خواهندكرد. در صورتي كه پرونده مطالعه شد و مشكل يا نقصي وجود نداشت؛ هزينه هاي مربوط به ثبت برند بايد واريز شود.

در اين مرحله ثبت برند در روزنامه اطلاع رساني خواهدشد و به اشخاص ثالث يك مهلت يك ماهه مي دهند كه اگر اعتراضي در خصوص ثبت اين برند دارند؛ آن را اعلام كنند.

پس از گذشت اين يك ماه، آگهي ثبت يك مرحله ديگر در روزنامه به چاپ مي رسد. در مرحله آخر بايد يك نسخه از هر دو روزنامه رسمي كه به چاپ رسيده است و ساير مدارك را با خود به اداره مالكيت معنوي تحويل دهيد.

در اين رابطه اگر قصد داريد كه بسيار سريع امور ثبت برند نوشيدني هاي غير الكلي خود را انجام دهيد؛ به شما پيشنهاد مي دهيم كه به سايت ثبت فردا مراجعه كنيد و از تجربيات وكلا اين وب سايت بهره مند شويد.

مدارك ثبت برند نوشيدني هاي غير الكلي

از آن جهت كه ثبت برند به دو صورت حقيقي و حقوقي انجام مي شود؛ دسته بندي هاي زير را براي مدارك مورد نياز جهت ثبت برند براي نوشيدني هاي غير الكلي خواهيم داشت.

ثبت برند اشخاص حقيقي

  • اظهارنامه ثبت برند يا علامت تجاري در دو نسخه؛
  • فتوكپي از تمامي مدارك هويتي متقاضي؛
  • فتوكپي از كارت بازرگاني در صورت تمايل به ثبت برند لاتين؛
  • فتوكپي از هر گونه مجوز فعاليت شامل پروانه بهر ه برداري، جوازكسب و غيره.

ثبت برند اشخاص حقوقي

  • دو نسخه اظهارنامه ثبت برند يا علامت تجاري؛
  • فتوكپي از مدارك شناسايي مديرعامل؛
  • فتوكپي از روزنامه مربوط به تاسيس و آخرين تغييرات شركت در صورت وجود؛
  • فتوكپي از كارت بازرگاني در صورت نياز به ثبت برند لاتين؛
  • فتوكپي برابر اصل از تمامي مجوزات شركت.

سخن پاياني

در اين مقاله گفته شد كه ثبت برند نوشيدني هاي غير الكلي در كشور مسلماني همچون ايران بسيار رواج دارد و موجب مي شود كه فعاليت هاي توليدكنندگان قانوني و در مسير درست حركت كند. اين عمل توسط اداره مالكيت معنوي پيگيري مي شود و قوانين و مراحل خاص خود را دارد كه در اين مقاله به طور كامل شرح داده شد.

يك نكته بسيار جالب در رابطه ثبت انواع برند اين است كه نبايد حتما شركت داشته باشيد و اشخاص حقيقي نيز قادر به ثبت انواع برند از جمله برند نوشيدني هستند و ميزان اعتبار آن با نوع حقوقي تفاوتي ندارد.

مهم ترين نكته در مراحل ثبت برند اين است كه استعلام آن بايد به درستي انجام شود. به اين دليل كه اگر اين امر توسط يك متخصص انجام نشود؛ اين امكان وجود دارد كه در هر يك از مراحل ثبت برند با مشكل مواجه شويد. به همين دليل بايد از كمك هاي متخصصان در اين زمينه بهره مند شويد.

بنابراين اگر به دنبال ثبت برند با قيمتي ارزان و در كم ترين زمان هستيد؛ بهتر است كه با كارشناسان سايت ثبت فردا ارتباط برقرار كنيد.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.